Sjacherijnige Russen en hurkwc's - Reisverslag uit Beijing, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu Sjacherijnige Russen en hurkwc's - Reisverslag uit Beijing, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu

Sjacherijnige Russen en hurkwc's

Door: maritontdektdewereld

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Juni 2012 | China, Beijing

Hallo allemaal!

Na er maanden naartoe te hebben geleefd is het dan eindelijk zo ver. We zijn in China! Een lange reis met de Russische airline "Aeroflot" ging eraan vooraf. Ik kan het iedereen aanraden. In Moskou word je bij de douane ontvangen door een heleboel mevrouw Bulstronks(die directrice van de film Mathilda die kinderen aan hun vlechten het raam uit zwaait weet je wel) en er heeft op het vliegveld wel 1 Rus naar ons geglimlacht. Toen ik de stewardes probeerde uit te leggen dat ik een notenallergie heb resulteerde dit in een woeste schreeuw: FISH OR CHICKEN!!?? Zelfs het aanwijzen van de noten pagina in mijn point-it boekje onder begeleiding van kotsgeluiden mocht niet baten. Ze ging alleen maar harder roepen. Toen heb ik maar kip besteld, maar dat kon niet want ze hadden alleen nog vis over. Gelukkig was het verder een aardig comfortabele vlucht.
Ondertussen zijn we aangekomen in Beijing en hebben we meteen even bij een traditioneel restaurantje geluncht. Ik had verwacht dat ik het eten hier niet goed zou lusten, maar het was eigenlijk best lekker! Anders, maar lekker. En dat is zeker niet het enige dat anders is hier in China. Alles is hier namelijk anders. De geuren op straat, het gevoel van de lucht op je huid, de bouwstijl van de gebouwen(prachtig trouwens), de producten in de winkels, de munteenheid, de mensen, de muziekjes die uit gebouwen klinken, de vervoersmiddelen en.. de wc's. Dat hebben we meteen even aan de levende lijve ondervonden. De chinezen vinden het namelijk niet zo normaal als wij om met je blote billen op een wc-bril te gaan zitten. Ronduit smerig vinden ze het zelfs. Vandaar dat zij niet doen aan wc-brillen en ook niet aan zitten. De chinezen hurken, kangaroostyle, boven een soort in de grond gemetselde wc. Nou, ik heb er meteen maar de grote hurktest tegenaan gegooid en het mezelf extra moeilijk gemaakt door meteen twee dingen te mikken. Ik moet zeggen, het is minder erg dan het lijkt, maar joh wat moeten die chinezen een beenspieren hebben en wat moeten oudere chinezen nog soepele knieen hebben! Respect!

We zijn hier pas een halve dag en nu al hebben we zoveel indrukken te verwerken. Dit belooft een reis te worden vol verassingen en vol nieuwe belevingen.
Ik weet zeker dat ik gauw weer een hoop te vertellen heb, dus tot snel! Het avontuur is begonnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 9916

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 20 December 2015

Vietnam

22 Juni 2012 - 20 Juli 2012

China

Landen bezocht: