Polonaise, Beijing bikini's en lekker rochelen - Reisverslag uit Beijing, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu Polonaise, Beijing bikini's en lekker rochelen - Reisverslag uit Beijing, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu

Polonaise, Beijing bikini's en lekker rochelen

Door: maritontdektdewereld

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Juni 2012 | China, Beijing

Zo, we zijn weer terug bij het hostel en ik ben kapot!
Gisteren zijn we eindelijk gaan stappen hier in Beijing. Club Tango kreeg de eer van ons bezoek en wat hebben we daar een super avond beleefd. Toen we binnenkwamen keek ik meteen mijn ogen uit. Op westerse housemuziek(waarvan niemand dus een woord verstond) gingen de chinezen helemaal uit hun plaat. Allemaal volledig uit de maat. (Jaja we gooien er even een rijmpje in.) De hele club maakte bizarre, nogal houterige bewegingen, die ze vol bleven houden ook al veranderde het ritme van de muziek. Geweldig was het! Op een gegeven moment stonden wij in het midden van de dansvloer en begonnen de chinezen ons steeds interessanter te vinden. Na een tijdje werden we omringd door een hele groep die wilde dansbewegingen maakten en Julia op een gegeven moment een kopstoot bezorgde. Later op de avond zetten wij voor de grap een polonaise in en tot onze verbijstering sloten zich zo'n 10 chinezen bij ons aan die door het dolle heen de club mee door hosden, met armgezwaai en al. Op housemuziek dus. Toen wij stopten waren ze zelfs een beetje teleurgesteld.
Al met al een super grappige ervaring, al was het alleen al om het dansgedrag hier te observeren.

Vandaag zaten we na 4 uur slaap weer bij het ontbijt om een bezoek te brengen aan het Zomerpaleis. Super mooi was dat! We hadden vandaag ook voor de eerste keer helder weer. Verder is het elke dag erg mistig geweest. Daardoor konden we nu extra goed van de mooie uitzichten genieten. Vanmiddag was het tijd voor een bezoekje aan het NBTC. Voor de mensen die dit niet kennen, dit is het Nederlands bureau voor toerisme en congressen. Bij de vestiging hier in China promoten zij Nederland bij de Chinese bevolking. Erg interessant om te horen hoe verschillend de toeristische markt in China is van die in Nederland. Hier hebben de mensen heel andere wensen wanneer ze op reis gaan. Aangezien dit straks mijn werkveld wordt en ik ook bij een verkeersbureau stage heb gelopen was dit erg interessant.

Daarnet zijn we op zoek gegaan naar een sushi restaurant, maar na 2 uur zoeken hadden we hem nog niet gevonden. Dan maar weer een hamburger in het hostel. Overigens heb ik ook al heel veel echt chinees eten op, maar dit doen we meestal tijdens de lunch. Ik ga het steeds meeer waarderen. Het is echt heel lekker en absoluut niet te vergelijken met het chinees eten dat in Nederland te krijgen is.

Nu ga ik gauw lekker slapen(het is hier 6 uur later en zoals ik al zei, ik ben kapot). Morgen gaan we namelijk al op tijd naar de Chinese Muur! Ik ben heel benieuwd!

Nog wat leuke weetjes:
Ze hebben hier iets dat heet "de Beijing bikini". Dit zijn wat dikkere mannen die het warm hebben en daarom hun t-shirt lekker omhoog rollen. Dit zie je hier heel veel, maar helaas komt er dus nooit een mooie buik onder vandaan haha.
De mensen hier rochelen er flink op los. Regelmatig hoor je ze hun binneste vanuit hun tenen omhoog hoesten. Vooral in de toiletten is het verschrikkelijk. Het went wel een beetje ondertussen, maar soms is het zo ranzig dat ik toch een beetje misselijk word.

Met dit smakelijke verhaal sluit ik af. Doei!

  • 28 Juni 2012 - 17:51

    Vader Astrid:

    Hoi Marit,

    Leuk verhaal en zo te lezen vermaken jullie je wel!! Veel plezier en een goede reis verder!
    Groetjes Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 9920

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 20 December 2015

Vietnam

22 Juni 2012 - 20 Juli 2012

China

Landen bezocht: