De Chinese Muur, de trein en het Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu De Chinese Muur, de trein en het Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu

De Chinese Muur, de trein en het Terracotta Leger

Door: maritontdektdewereld

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 Juli 2012 | China, Xi'an

Hallootjes! Vandaag geen verslag vanuit Beijing, maar vanuit Xi'an, de voormalige hoofdstad van China.

Donderdag zijn we naar de Chinese muur geweest, waar we met de kabelbaan naar boven zijn gegaan en toen een uur op de muur hebben gewandeld. Indrukwekkend, maar helaas was het wel erg mistig, dus konden we niet veel van de muur zien. Toch erg gaaf om op zo'n bijzonder bouwwerk te hebben gelopen.
's Avonds was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van de niet-doorreizende mensen. Daarvoor zijn we flink gaan stappen in club Vics. Daar was een speciale avond, waarbij je voor ongeveer 10 euro de hele avond gratis cocktails kon drinken(bier was dan weer niet gratis, heel vreemd). Je begrijpt dat deze avond een beetje in een roes aan me voorbij is gegaan haha. Het was wel heel gezellig!
We wilden de dag daarna nog even snel wat kleren wassen, want die avond moesten we met de nachttrein door naar Xi'an. Uiteindelijk bleek de wasmachine kapot te zijn, waardoor onze kleren er drijfnat uitkwamen. Ook de droger werkte niet optimaal. Uiteindelijk hebben we de hele dag besteed aan het beperken van de schade, maar de kleren moesten alsnog vochtig mee.

Die nacht sliepen we dus in de nachttrein, wat wel een heel avontuur was. We lagen in een coupé met twee stapelbedden van 3 verdiepingen. Ik lag op de bovenste verdieping(waar je zonder trap als een soort aap in moet klauteren), naast een luid snurkende Chinees. Veel mensen hebben daardoor niet optimaal geslapen, maar ik ben erachter gekomen dat ik twee dingen heel goed kan: slapen en poepen. Ik kan het altijd en overal. Als ik zo om me heen kijk merk ik dat ik hier erg blij mee mag zijn. Dat scheelt enorm in de moeheid en buikpijnklachten. Ik kwam dus redelijk uitgerust de trein uit.

Gisterenochtend hebben we eerst onze spullen in het hostel gezet en even gedouchet(we hadden een regendouche, heerlijk!). Daarna hebben we meteen een bezoek gebracht aan het Terracotta Leger. Dit is een heel leger van terracotta dat is gebouwd voor de keizer om met hem mee te sturen na zijn dood. Heel mooi, maar helaas doet de sfeer eromheen wel wat aan het mysterieuze gevoel af. Het is gevestigd in een hele lelijke hal en doordat er zoveel toeristen zijn klinkt het als een tropisch zwemparadijs. Een beetje jammer, maar toch ben ik blij dat ik het heb gezien. Als je de mensen en de hal er omheen wegdenkt is het toch wel heel mooi om te zien. Ook apart om te zien dat alle soldaten(dit zijn er duizenden) een ander gezicht hebben.

Vandaag hebben we lekker gechilld(daar waren we echt even aan toe) en zijn we naar de Moslim Wijk geweest. Hier hebben we wat souvenirs gekocht. Het is hier heel normaal om af te dingen(je kunt dingen voor minstens de helft krijgen dan wat ze vragen), en dat gaat steeds beter. Toch ben ik vandaag nog afgezet, maar alles is hier zo goedkoop dat je je daar niet echt druk om hoeft te maken. Over een half uurtje gaan we weer richting de trein en vertrekken we naar Chengdu. De treinrit duurt 16 uur en we komen morgenmiddag aan.

Weer veel gedaan en gezien dus de afgelopen dagen en er staat weer een hoop op de planning. Tot snel!

Als bonus nog even wat leuke teksten die hier in het Engels op bordjes staan. Soms is het echt lachwekkend:
- Mind the hilly road
- Beware of your treasures
- Danger of pinching the hand
- Cherish the green lives
- The chicken blood relationship connect with each other
- Tourists this way <->

  • 03 Juli 2012 - 18:08

    Vader Astrid:

    Hoi Marit,

    Leuk om je verhaal te lezen! Veel plezier nog verder op jullie avontuur.

    Groet Hans

  • 03 Juli 2012 - 21:22

    Ineke Moederkaro:

    Hee die Marit,
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Ik lees natuurlijk de verslagen van Karlijn maar dacht, ik kijk ook even bij jou, want iedereen bekijkt de dingen op zijn/haar eigen manier.
    Je bent inderdaad very lucky dat je twee dingen goed kan, als ik lees onder welke omstandigheden jullie je sanitaire behoeften moeten doen en ook hoe het slaaap "comfort" soms is.
    Heb van Karlijn wat foto's gekregen, die ik op mijn fb zal plaatsen.
    Veel plezier morgen in de bergen. Ik hoor jullie al jodelen met die Chinezen. Als je hen zover krijgt om ze de polonaise te laten dansen, weet ik zeker dat jullie de hele soundtrack van de Sound of Music aan hen gaat leren daar boven in die bergen. Have fun and take care.
    Groeten van Ronald en mij. xx

  • 05 Juli 2012 - 07:31

    Lian:

    Hoi Marit.Wat gaaf om mee te mogen delen in al jullie avonturen.Ik heb me vast tranen met tuiten gelachen om die ervaringen in Rusland vanwege je notenallergie.Zie het zo voor me.Zo leer ik een andere kant van mijn nichtje kennen en ik kan je vertellen ik ben apetrots.Al je verslagen zijn om te smullen.Ik blijf lekker meesmullen tijdens je reis.liefs en veel plezier(ook aan je reisgenoten)LIan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9918

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 20 December 2015

Vietnam

22 Juni 2012 - 20 Juli 2012

China

Landen bezocht: