Het is bijna zover! - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Marit Vervaart - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: maritontdektdewereld

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 Juni 2012 | Nederland, ettenleur

Hallo allemaal!

Over 19 dagen is het zover... Dan vertrek ik voor een maand naar het prachtige China!

De eerste week gaan we met school naar Beijing(dat zijn nog eens schoolreisjes) en vervolgens pakken ik en nog 5 meiden onze backpacks en gaan we een veelbelovende rondreis maken door het oosten van China. Onze eerste stop is Xi'an, waar we het beroemde terracotta leger gaan bezoeken. Vervolgens brengen we een bezoekje aan Chengdu, waar het Panda Breeding Centre is gevestigd. Hier vlakbij ligt het plaatsje Leshan, waar we een bezoek willen brengen aan een enorme buddha die uit een berg is gekerft. Vervolgens zetten we onze reis voort naar Guilin en Yangshuo, die vlak bij elkaar liggen. Hier loop de rivier Li, die omringd wordt door prachtige karstbergen. Van dit stukje natuurpracht verwacht ik misschien nog wel het meest. Om de reis knallend af te sluiten eindigen we in Shanghai, waar we al over wat mooie clubs hebben gelezen die wij met een bezoekje kunnen verblijden. Vanaf daar stappen we weer in het vliegtuig terug naar Nederland.
Het grootste gedeelte gaan we per trein afleggen. In die trein gaan we heel wat uurtjes doorbrengen, want het traject van Guilin naar Shanghai duurt alleen al zo'n 21 uur. Daarom hebben we ervoor gekozen om het stuk van Chengdu naar Guilin met het vliegtuig te doen.

Ik heb er ongelooflijk veel zin in en nu het steeds dichterbij komt kan ik me steeds minder voorstellen dat ik over 3 weken bovenop de Chinese muur zal staan.

Ik houd jullie op de hoogte!

  • 03 Juni 2012 - 10:09

    Wendy Vervaart:

    Wow! Marit! Dat is nogal een reis. Prachtig! Geniet ervan... X

  • 12 Juni 2012 - 10:10

    Eveline Mouws:

    You will like it here ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9920

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 20 December 2015

Vietnam

22 Juni 2012 - 20 Juli 2012

China

Landen bezocht: